Kan du ikke finde rundt i skoven af krimier?

22.01.14
Har du mistet overblikket over de mange bøger, så fortvivl ikke, for redningstjenesten er klar med denne afdækning af sammenhængen i de mange krimiserier.

Grav dig ikke ned i fortvivlelse, men udnyt vores gravearbejde i de mange gamle og nye krimiserier.

Drej ikke 112, men brug dette katalog over de 273 krimiserier, som kan lånes på Herlev Bibliotek. Herlev Bibliotek har næsten alle bøgerne i kataloget, men enkelte bind i nogle af serierne skal skaffes fra
andre biblioteker. Alle seriens bind er dog med på listen for fuldstændighedens skyld.

Bruges listen på andre biblioteker, kan det være, der er andre serier på hylderne, men alle bøger kan skaffes.

Det er ikke alle serier, det er nødvendigt at læse i den rigtige rækkefølge, men oftest er det en fordel, f.eks. fordi
forfatteren har en idé med forløbet fra bind til bind, eller fordi de gennemgående personer udvikler sig i løbet af serien. krimiserier_herlev_web.pdf

Foruden disse serier har vi også dele af de klassiske serier af bl.a. forfattere som Georges Simenon, Dorothy L. Sayers, Ed McBain og Agatha Christie.

Kom frit frem med alle opdagelser af fejl og mangler samt alle spørgsmål og kommentarer til bibliotekarerne på Herlev Bibliotek.

krimiserier_herlev_web.pdf