Zinio

RB Digital

12.01.17
RB Digital består både af populære ”bladre-magasiner” og mere hardcore fagtidsskrifter og spænder bredt fra The Economist til National Geographic, Cosmopolitan, Country Living og Rolling Stone. Biblioteket tilbyder næsten 350 af de mest populære magasiner. Nyeste udgave af et magasin udkommer på RB Digital samtidig med den trykte version. Der er ikke loft på antal af udlån. Læs så mange du har lyst til.

Vejledning

• Gå til RB Digital via bibliotekets hjemmeside  (Log ind med cpr og pinkode hvis du bruger den hjemmefra)
  • Opret en profil på siden eller log ind med eksisterende profil. Profilen er en mailadresse og et password. Samme login skal bruges hvis man også vil læse eller downloade de valgte magasiner til en mobil enhed.
  • Udvælg det/de magasiner du gerne vil læse
  • De valgte kan læses direkte på pc eller på tablet ved at downloade "RBdigital" appen

Sådan læser du dine magasiner via mobile Apps

• RBdigital fungerer på en lang række mobile devices ved at downloade den gratis app "RBdigital" til iOS eller Android.
  • Vælg Denmark.
  • Indtast dit brugernavn. Det samme som du brugte til "Zinio for Libraries", hvis du har brugt den.
  • Vælg Danskernes Digital Bibliotek.
  • Indtast din adgangskode.
  • Du kan nu se dine tidligere 'lånte' magasiner. De kan læses ved at trykke på 'Read'.
  • Du kan i appen søge og finde de magasiner, du vil læse. Det gøres under menupunktet 'Magazines'.

Man skal være online mens tidsskrifterne hentes, men efterfølgende kan de læses offline.

Besøg RB Digital her

Se den fulde vejledning på ekurser.nu

Vejledning til zinio på ipad

Vejledning til zinio på android