Pressreader

Adgang
Adgang hjemmefra og på biblioteket
PressReader - læs dagens avis før den trykte udkommer.

En nem adgang til over 6000 aviser og tidsskrifter fra 100 lande og på 60 forskellige sprog. Eksempler på aviser i databasen er The Guardian, Washington Post, Dagens Nyheter, Le Figaro, Der Tagesspiegel, China Daily + tusindvis flere. Hold øje med erhvervsliv og aktier med The Wall Street Journal og læs om gårsdagens El Clasico i sportsmagasinet AS eller prøv at søge på 'Denmark' og se hvad udenlandske aviser skriver om Danmark.

Af danske aviser kan du pt. læse Børsen i Pressreader. Befinder du dig i udlandet, har du adgang til en lang række danske aviser.

Publikationerne er holdt i deres oprindelige udseende, således at alle detaljer fra den trykte version er tilgængelige. Der er samtidig et minimum på 45 dages arkiv. Ofte er de tilgængelige før den trykte kopi i udgivelseslandet. Prøv også funktionen smart navigation hvor man kan få oversat artiklerne, udskrive og få læst teksten op. Downloades i PDF-format, og er identisk med den trykte udgave.

Kan benyttes hjemmefra, hvis du bor i Herlev kommune og er registreret som låner på Herlev Bibliotek.

For at læse aviserne skal du downloade programmet Adobe Reader: Hent Adobe Reader

PressReader via app

Du kan også læse aviserne på telefon og tablet ved at downloade Pressreader app'en. Den fås både til Android og iOS (iPhone og iPad) samt Windows 8

I app'en kan man downloade aviser til senere læsning offline og aktivere fri og gratis adgang i 24 timer.  Læs mere HER