Herlev Bibliotek får ny bibliotekschef

Thomas Angermann er ansat som ny bibliotekschef i Herlev Kommune og tiltræder onsdag den 1. juni 2022

Det er en forventningsfuld chef for By, Kultur og Erhverv, Peter Søndergaard, som kan fortælle, at Thomas Angermann er ansat som ny bibliotekschef i Herlev Kommune.

Thomas Angermann kommer fra en stilling som leder af Gentofte Centralbibliotek og har været på Gentofte Bibliotekerne i de sidste 14 år.

"I Thomas får vi en erfaren og visionær leder med evnerne til at sikre herlevborgerne et veldrevet, velkendt og vedkommende bibliotek - en leder, som også besidder ambitionerne til at styrke bibliotekets allerede markante profil. Jeg ser meget frem til samarbejdet med Thomas," siger centerchef Peter Søndergaard.

Thomas Angermann er uddannet bibliotekar, cand.IT og har en master i management development.
Han glæder sig til at skulle overtage ledelsen af et bibliotek med dygtige medarbejdere og en bred vifte af tilbud.

Det fundament vil han bygge videre på, så Herlev Bibliotek i endnu højere grad indgår i herlevborgernes bevidsthed og dagligdag.

"Jeg håber at kunne være med til at gøre biblioteket til en endnu tydeligere aktør i de kulturelle tilbud til Herlevs borgere. Et bibliotek er et sted, der giver perspektiv på tilværelsen, et sted, der udvikler dig kreativt og fremmer fællesskabet. Herlev Bibliotek har potentiale til at spille sig selv ind som samarbejdspartner på en lang række af kommunens dagsordener," siger Thomas Angermann.