VIDEN er efterårets tema

Det nye sæsonprogram er online, og vi kommer alle til at vide mere

Hvad er viden? Hvordan ved vi det, vi ved? Og skal vi tro på alt, hvad vi hører?

Vores tid er præget af, at vi har adgang til en overflod af information. Det kan indimellem være svært at vurdere sandheden eller værdien af det, vi møder – og hvordan ved vi så, hvordan vi skal handle, eller hvad vi skal mene?

FN har udnævnt 2022 til videnskabsår. Derfor sætter vi på biblioteket dette efterår fokus på temaet VIDEN. Vi vil skabe samtaler om Verden, viden og fællesskabet omkring os og øge både børns og voksnes blik for viden og videnskab som både foranderlig og fast – og som udgangspunktet for forståelse af vores liv og verden.

Vær med, når vi dykker ned i VIDEN med emner som hekse, musikterapi, frie kvinder, grøn energi, himmelrummet, fysik- og kemieksperimenter, dyreliv, robotteknologi og meget mere.

Du finder alle efterårets aktiviteter ved at klikke her.