Sådan reserveres et biblioteksmateriale

Her kan du se, hvordan du kan reservere et materiale. Du kan både reservere bøger, som står på hylden og dem som er udlånt.
  • Start med at logge ind på "Min konto". Login-feltet findes øverst til højre på siden. Du skal bruge dit personnummer eller dit lånerkortnummer og den tilhørende pinkode. Hvis du ikke allerede er oprettet som bruger kan du oprette dig med NemID.

• Skriv titel, forfatter eller emne i søgefeltet for at finde det du gerne vil låne. Se vejledning til hvordan du søger materialer frem her.​​​​​​

• Når du har søgt og fundet et materiale du gerne vil reservere vælger du knappen "Reservér".  Vælg afhentningsbibliotek i "popuppen" og klik derefter på Reservér". Så er bogen reserveret, og dit nummer i reserveringskøen angives.

• Du modtager en besked på email og/eller sms fra biblioteket når du kan hente din reservering.

• Du kan se, hvilke materialer du har reserveret, i oversigten på din lånestatus "Min konto".

• Du kan kun reservere de materialer, hvor du kan se reserveringsknappen. Det vil f.eks. ikke være muligt at reservere nyeste numre af et tidsskrift.