Det læste herlevitterne i 2021

10.12.21
Corona gjorde det ikke nemt at komme på biblioteket i 2021, men det har alligevel været endnu et flittigt læseår i Herlev

Herlevitterne er glade for en rigtig god krimi, der er hele fem krimier i årets top-10 over de mest lånte bøger. Krimiforfatteren Sara Blædel har arbejdet ekstra hårdt og har hele to krimier med på listen.

Selvom den først udkom sidst på året og derfor ikke helt når med i top-10, så er den nyeste krimi af  Jussi Adler-Olsen, "Natrium Chlorid", selvfølgelig godt på vej mod toppen, og den er for tiden den mest reserverede bog på biblioteket, så mon ikke den er at finde i næste års top 10.

Men 2021 var også året, hvor den længe ventede syvende bog i serien "De syv søstre" af Lucinda Riley endelig kom. Selvom Lucinda Riley desværre gik bort i 2021, så kan vi alle glæde os til 2023, hvor "Atlas: Historien om Pa Salt" som ottende og sidste bog i serien udkommer.

Og så må man sige, at Stine Pilgaard med bogen "Meter i sekundet" for alvor slog sig fast som en af herlev-borgernes favoritter  og hun brager ind på andenpladsen over de mest udlånte bøger i 2021.

Faglitteratur

Der er også udgivet meget spændende faglitteratur i 2021 og selvom koge- og livsstilsbøgerne altid fylder meget på listen over de mest udlånte titler, så toppes listen i år af den fantastiske Puk Damsgaard med bogen "Arabica".

Kogebøgerne fra Valdemarsro skrevet af Ann-Christine Hellerup Brandt, som også står bag bloggen valdemarsro.dk, er også meget udlånte, og bogen "Jul: Valdemarsro" er også med i toppen over de mest reserverede bøger  så julemaden bliver med garanti ekstra god i Herlev i år.

Børnebøger

Når det kommer til de mest udlånte børnebøger, så er der tale om total domination! Sallys far, Sallys far og mere Sallys far. Thomas Brunstrøm har med serien om Sallys far ramt totalt plet hos børnefamilierne i Herlev  de er bare sjove for både børn og voksne!

Når børnefamillierne har læst Sallys far, så går de videre til en god gammel klassiker "Find Holger", og så er "Ternet Ninja" jo også altid et sikkert hit! Der er hygge for alle pengene.

eReolen og Filmstriben

Herlevitterne har for alvor taget bibliotekets tilbud fra eReolen og Filmstriben til sig.

Især børnene benytter sig af de mange gode læse- og lyttetilbud på eReolen. Der læses og lyttes til både gamle klassikere som "Zappa" og "Brødrene Løvehjerte", men også moderne klassikere som "Ternet Ninja" og "Djævlens lærling" har en plads på listen.

På Filmstriben ser både voksne og børn fantastiske film.

Filmstriben