Luk op for Videnskabet

Ny udstilling for børn: I anledning af videnskabsåret 2022 og vores fokus på VIDEN dette efterår kan I gå på opdagelse i bibliotekets VIDENSKABET

Vi har hentet skabe op fra bibliotekets kælder og fyldt dem med VIDEN. Bag lågerne og på hylderne finder I sjove fakta om stort og småt, viden om mennesker og dyr, om universet, stjernerne og meget andet.
I kan blive klogere på alverden, udfordre sanserne, løse opgaver, opdage nyt og undersøge ting.

Hvordan bygger man bedst et tårn af brugte bleer? Hvad er prutter egentlig, og kan du gætte, hvem der har pruttet i dåsen?
Hvad er verdens mindste byggeklodser, og hvad kan man bygge med dem? Kan stjerner dø? Hvordan ser en myre ud i et mikroskop? Hvad er et herbarium? Og kan du dufte dig frem til kaffen?

Løs en kryds og tværs og deltag i konkurrence

Når I går på opdagelse i udstillingen, vil I undervejs finde svar på en masse spørgsmål. Brug svarene til at løse den store kryds og tværs, I finder i udstillingen.
Når bogstaverne har fundet deres rette pladser, får I kodeordet til at deltage i en konkurrence om en børne- og en voksenbillet til Experimentarium.

Når I deltager i konkurrencen melder I jer samtidig ind i Familieklubben og modtager vores nyhedsbrev.

Kig forbi biblioteket og gå på opdagelse i Videnskabet hele efteråret.