Naturvidenskab live i Herlev Teaterbio

Oplev foredrag direkte fra Aarhus Universitet

Over seks foredrag kan du komme helt tæt på den nyeste forskning inden for naturvidenskab.

I foredragsserien "Offentlige foredrag i Naturvidenskab" er det forskere, som forelæser, niveauet er højt, og du vil blive udfordret; men du kan få udbytte af alle foredrag uanset dine faglige forudsætninger.

Foredragene livestreames fra Søauditorierne i Universitetsparken, Aarhus Universitet, til en række steder landet over – blandt andre Herlev Teaterbio!

Herlev Teaterbio viser foredragene i biografens flotte sal i samarbejde med Herlev Bibliotek, der i efteråret 2022 gennem en række aktiviteter og formidling har særligt fokus på temaet "Viden".

En "her og nu"-oplevelse

Alle foredrag har fri entré, men kræver tilmelding via Herlev Teaterbio
Foredragene kan kun ses "live" i biografsalen og ikke hjemmefra online.

Læs meget mere om hvert foredrag og hent din billet her:

27. september 19.00: Jorden og livet – 3.800 mio. års spejling

25. oktober 19.00: Søvn og immunforsvaret

1. november 19.00: Vores urolige klode

15. november 19.00: Fagre nye genetiske verden

22. november 19.00: Datalogien i din lomme

Få svar på netop dit spørgsmål

Efter hver foredrag svarer forelæseren på udvalgte spørgsmål indsendt af publikum via SMS og Twitter.

Nogle forelæsere svarer tilmed efterfølgende skriftligt på de spørgsmål, som der ikke var tid til at besvare under foredraget. En unik mulighed for dialog med nogle af Danmarks største forskere.