Sovekoncert

2016 i Demoteket

31.01.17
Demoteket har været afsender af 19 aktiviteter i 2016. Vi har stået bag 9 workshops, 5 koncerter + 1 sovekoncert, og bl.a. lyskunst og slack rope.

Vi begyndte i 2016 et samarbejde med et par lokale DJ’s om workshops, og det har været en succes. Der har været 48 deltagere, som har fået et godt indblik i DJ-liver og fået love til, at prøve mixe med højtalere på fuld volume  .

Desuden har vi lavet 3 zineworkshops, hvor folk kunne lave deres egne zines, og bidraget til Demotekets samling.
Vi har også afholdt workshops i Google Cardboards og droner.

Demoteket blev næsten verdenskendt i Danmark, da interessen for vores Sovekoncert eksploderede, og mage ville have billetter til den. Vi afholdt 2 Sovekoncerter med i alt 130 deltagere, der sov fredfuldt til Karsten Pflum’s amient musik.

Subkult, årets tema var ” Svævende Verdener”, blev også godt besøgt af mindst 150 personer. De blev mødt af lyskunst foran og på biblioteket. Indenfor bød vi på slack rope performance, synthpop af Softwave, kunstudstilling, VR briller og mindfulness-event i Sound of Space.

Vi afviklede desuden Elektroland, en tilbagevendende begivenhed, hvor upcomming bands indenfor elektronisk musik laver en række koncerter i løbet af aftenen.

DJ workshopSovekoncert

Slack ropeVR briller