Direkte kontakt til fødegangen

I uge 17 kan du se børnene "springe ud" på biblioteket

Uge 17 er bibliotekernes verdensmålsuge, og vi sætter ekstra fokus på FNs Verdensmål og arbejdet for en mere bæredygtig verden.

Derfor har vi i uge 17 direkte forbindelse til fødegangen på Herlev Hospital!

På vores grønne verdensmålstræ midt i biblioteket tæller vi i samarbejde med fødegangen i denne uge de børn, der bliver født på Herlev Hospital. Forældre, der vil være med, sender os en sms, når deres lille guldklump er blevet født – og vi vil alle kunne se, at et nyt lille menneske er kommet til verden her i Herlev.

I FNs Verdensmål nummer 17 siger et af delmålene nemlig, at verdens befolkning skal holdes i mandtal. Det vil sige, at vi skal have styr på, hvor mange der fødes og dør.

I nogle lande er det lettere sagt end gjort, men i Danmark bliver alle registreret ved deres fødsel og død.

Kom forbi og se det lille træ "springe ud" ugen igennem.

Og læs mere om verdensmål nummer 17 her: