Herlev Bibliotek overgår til nyt opkrævningssystem

26.10.21
Fra og med mandag d. 1. november 2021 sker der ændringer i den måde, dit eventuelle mellemværende med biblioteket opkræves og betales på. Fremover vil alle gebyrer, erstatninger med videre blive opkrævet og betalt via Herlev Kommunes betalingssystem ”Mit betalingsoverblik”.

Hvad betyder det for dig?

Det betyder, at alle mellemværender oprettet efter 1. november 2021, skal betales via "Mit betalingsoverblik" på borger.dk. Mellemværende oprettet før 1. november 2021 skal stadig betales på biblioteket.

Der er yderligere to spørgsmål, du skal være opmærksom på i forbindelse med overgangen til ”Mit betalingsoverblik”:

Har du børn under 18 år?

Børn under 18 år skal have en samtykkeerklæring fra en økonomisk ansvarlig for at kunne låne på biblioteket. Som økonomisk ansvarlig hæfter du for barnet, og du bedes derfor udfylde en samtykkeerklæring, hvis du ikke allerede har gjort det.

Fra 1. marts 2022 bliver alle børn uden en økonomisk ansvarlig blokeret fra at låne på biblioteket. Ved at udfylde samtykkeerklæringen sikrer du, at dit barn kan blive ved med at bruge biblioteket.

Samtykkeerklæringen udfylder du via denne elektroniske formular eller  ved at henvende dig til personalet på Herlev Bibliotek eller Biblioteket Kilden.

Har du gæld til biblioteket?

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har gæld til biblioteket, kan du se mellemværender oprettet før 1.11.21 i din lånerstatus og mellemværender oprettet efter 1.11.21 på "Mit betalingsoverblik". Du finder din lånerstatus ved at logge ind på bibliotekets hjemmeside eller i appen ”Biblioteket”.

Du kan hjælpe både dig selv og os ved at betale dit eventuelle mellemværende med det samme. På den måde hjælper du med at gøre overgangen til det nye system nemmere.

Fra d. 1. november kan du ikke længere betale gebyrer og erstatninger oprettet efter 1. november 2021 på biblioteket eller via vores digitale services, det skal betales via ”Mit betalingsoverblik” på www.borger.dk.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere om ”Mit betalingsoverblik” her: https://herlev.dk/gaeld-til-herlev-kommune

Læs om bibliotekets regler og takster

Du er naturligvis velkommen til at kontakte os på post@herlevbibliotek.dk eller på telefon 44 52 57 00, hvis du har spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp.