Illustrator Line Jensen er en af dem, du kan møde på biblioteket i den kommende sæson.

HUMOR er efterårets tema

Den nye sæson er skudt i gang – det bliver sjovt!

Hvad får dig til at grine? Politisk satire, prutter, standup? Eller skal det helst være helt sort?

I efteråret sætter biblioteket fokus på humor. Både ved at få dig til at grine, men også ved at sætte spørgsmålstegn ved, hvad der er sjovt. Hvornår bringer humoren os tættere sammen, og hvornår kan den skabe distance?

Vi får besøg af forfattere, der bruger humor til at beskrive situationer, hvor livet er svært eller uhåndgribeligt. Vi sætter fokus på politisk satire gennem 100 år og undersøger, hvordan teknologi kan skabe og blive skabt af humor.

I en tid, hvor corona-pandemien stadig er tæt på og spøger med sprit og ansigtsmasker, er det også nærliggende at spørge, om man overhovedet må lave sjov med en verdensomspændende krise? Eller er det ligefrem nødvendigt?

Vi håber, I vil grine med, løfte øjenbryn og stille spørgsmål, når vi præsenterer efterårets program – med lidt mere afstand end sædvanlig.

Find alle vores aktiviteter og events her – og få en programfolder på biblioteket.