Få inspiration af sanger, sangskriver og producer Maja Barløse

05.05.21
2730 Demoteket afholder for tiden nogle godt besøgte online produceraftener på Facebook

Den 22. april var det producer, sangskriver og komponist Maja Barløse, der delte ud af sin viden. Omkring 600 personer har indtil videre klikket sig ind på online-begivenheden, og du kan stadig nå at se den på Demotekets Facebookside.

Maja Barløses set up

Maja bruger hovedsageligt Logic Pro X til at producere og optage vokaler, og når hun optræder live eller arbejder med samples, bruger hun Ableton Live.

Hun siger:
”Jeg har en RØDE K2 mic, som ikke er så voldsomt dyr, mener det er omkring 5000 kr. - en rigtig god mic til prisen.
Så har jeg selvfølgelig et midi keyboard, et par Beyer Dynamic hovedtelefoner DT770 Pro (husk, de skal være lukkede, så du kan optage vokaler uden at få bleed!) og så står der nogle superlækre Focal Shape 2 monitors i studiet på Arrangement, hvor jeg arbejder på min musik for tiden.”

Maja giver det gode fif til new starters:
”Hvis du bare skal i gang med at producere og ikke har så mange penge, anbefaler jeg Mackie CR3 monitors, et Behringer U-Phoria UMC22 lydkort og en billig Thomann condensor mic med popfilter. Det er nok til at komme i gang og lave gode demoer! Det lover jeg.”

Egne favoritudgivelser

Maja arbejder med sit eget musikprojekt, som hedder Fjer.
Hun er meget stolt af de ting, som hun har udgivet i 2020, og hun føler, at hun har ramt sin lyd som producer og artist.

Maja er mest stolt af produktionerne "First Place" og "Call It Off".

Men hun er også superglad for det mere følsomme og intime nummer "Sleeping With The Enemy".

Musikalsk inspiration for tiden

Musikalsk bliver Maja meget inspireret af solid pop, og hun elsker gode, stærke toplines, spændende, skarpe tekstkoncepter og powervokal.

”For tiden hører jeg rigtig meget Miley Cyrus' nye "Plastic Hearts"-plade, Dua Lipa's "Future Nostalgia" og Justin Bieber's nye "Justice".
HOLD nu op, hvor er det godt skruet sammen. Jeg er så inspireret af det. Jeg føler,jeg lærer så meget om sangskrivning bare af at lytte til det.
Derudover elsker jeg selvfølgelig alt R&B med lækkert kor, soulfulde vokaler, der laver runs, og heavy trommer. Her kommer Kiana Ledé, Lolo Zouai, Ariana Grande, H.E.R og Kehlani to mind.”

Demotekets produceraftener vender tilbage til efteråret. Vi vil lave aktiviteter i Demoteket i Herlev, online aktiviteter og workshops, hvor du kan få feedback på dine egne musikproduktioner.