Børnearrangementer

Programmér et havdyr på Verdenshavenes Dag

Prøv kræfter med programmering i Octostudio og skab en film eller et spil inspireret af vores udstilling ”Kaskelotternes Sang”
Herlev Bibliotek

Herlev Bygade 70
2730 Herlev
Danmark

Den 8. juni er det Verdenshavenes Dag, og det skal vi selvfølgelig fejre på Herlev Bibliotek, hvor sæsonens tema er ”Vand”.

Gå på opdagelse i vores udstilling med hvalerne fra ”Kaskelotternes Sang” og find inspiration til en film eller et spil, vi bagefter programmerer i appen ”Octostudio”.

Octostudio er et blokprogrammeringssprog, hvor man lærer at opbygge kode ved at drag’n’droppe blokke på skærmen. Det er udviklet af holdet bag Scratch og minder meget om det, men kan bruges på telefoner og iPads.

Medbring egen smartphone eller iPad, så er det muligt at fortsætte derhjemme. Ellers har biblioteket iPads til låns på dagen.

For børn fra cirka otte år. Bare mød op.