Voksenarrangementer

Filmklub – dokumentar til tiden

Få indsigt og udsyn gennem film – sammen med andre
Adgang: Gratis
Herlev Bibliotek

Herlev Bygade 70
2730 Herlev
Danmark

Vil du blive klogere på verden i et hyggeligt fællesskab? Så kom med i bibliotekets filmklub!

Her viser vi tre gange i løbet af sæsonen dokumentarfilm fra bibliotekets filmtjeneste Filmstriben og taler om vores oplevelse og filmens emne.

Vi vælger film efter sæsonens tema ”Vand” eller det, der er særligt aktuelt i vores samfund og den store verden.

Kampen om Grønland

Denne gang skal vi se den danske dokumentar "Kampen om Grønland" – i forlængelse af vores visning af dokumentaren "Twice colonized" i Herlev Teaterbio den 8. maj.

"Kampen om Grønland" fra 2020 følger fire unge, viljestærke og dynamiske grønlændere, der alle kæmper for et bedre Grønland, men som er uenige om vejen dertil.

Husk tilmelding

Husk billet til hver gang senest dagen før klokken 15.00 – og meld gerne afbud, hvis du bliver forhindret.

Dokumentarfilmene præsenteres i samarbejde med foreningen Filmpaletten. Vi vælger ofte dokumentarfilm, der relaterer sig til Filmpalettens seneste filmvisning.

Herlev Bibliotek på Facebook
Filmstriben