Apps og mobil

Oversigt og guides til apps og mobile tjenester fra bibliotekerne

Litteratur app

Du kan nu trylle en anmeldelse af en bog frem på din iPhone og iPad med Litteratursidens app. Du kan scanne en bog, hvor som helst og når som helst og læse anmeldelsen fra Litteratursiden. Hvis du vil låne bogen, kan du gå direkte til bibliotek.dk og bestille den til hjemlån. Du kan også finde forfatterportrætter og boglister. Dette er et tilbud til dig, der vil læse om gode bøger og dele dine favoritter med andre og deltage i Litteratursidens inspirerende fællesskab med deling af læseoplevelser og yndlingsbøger.

litteratursiden apple litteratur

eBøger og lydbøger app

eReolens app giver dig adgang til både ebøger og lydbøger.  App'en har integreret en ebogslæser og lydbogsafspiller. Du kan bruge den både til online eller offline afspilning. eReolens app præsenterer masser af inspiration til læsning og lytning med temaer, nyheder og videoer. App'en præsenterer også stærke eksisterende digitale biblioteksservices som anmeldelser og forfatterportrætter.

ebog og lydbog app apple ereol  android ereol

eReolen Global - udenlandske ebøger og lydbøger på originalsprog

Udenlandske titler til lån

Du kan låne både ebøger og lydbøger på originalsprog. Tryk på "Help" når du er inde på siden for at få vejledning om hentning af den aktuelle app tilknyttet ereolen global, samt mere information om brug af servicen.

Filmstriben

Se film med tablet og mobil fra Filmstriben, der er bibliotekernes filmtilbud til dig.

filmstriben  apple filmstriben android fredericia bibliotek

SMS Svar Service

Herlev Bibliotek sender dig en gratis påmindelse om, at det snart er tid til aflevering af dine lånte materialer.  Vi sender påmindelsen et par dage, før lånetiden udløber. Du får også en sms om hjemkomne reserveringer. Her har du mulighed for at afvise et reserveret materiale via din mobil, hvis du alligevel ikke ønsker at låne det materiale, du har bestilt. Du tilføjer dit mobilnummer inde på brugerprofilen på "Min konto" under Login på hjemmesiden.

Herlev Bibliotek - Android, Apple

Hurtig og direkte adgang til Herlev Biblioteks hjemmeside. Du kan reservere materialer gennem søgefunktionen. Der gives overblik over lån og reserveringer, samt muligheden for at forny lån og redigere reserveringer. Der præsenteres desuden biblioteksnyheder og kommende arrangementer, samt åbningstider.  Bibliotekets hjemmeside er responsiv, hvilket betyder, at den tilpasser sig det apperat, du benytter. Du tilføjer blot et bookmark til din startskærm for bibliotekets hjemmeside, så du hurtigt og nemt har adgang til biblioteket.