Ny bruger

Du skal være oprettet som bruger for at kunne reservere, låne og anvende alle vores digitale tilbud.

Ny bruger over 18 år – NemID

For at kunne oprette dig som bruger på biblioteket, skal du bruge dit NemID, og du skal være fyldt 18 år. Du skal desuden have læst og accepteret bibliotekets reglement og takster.

Læs bibliotekets reglement og takster

Opret dig som bruger her

Ny bruger under 18 år

Børn under 18 år skal have en samtykkeerklæring fra en økonomisk ansvarlig for at kunne låne på biblioteket. Som økonomisk ansvarlig hæfter du for barnet, hvis et materiale skal erstattes.

Samtykkeerklæringen skal udfyldes og underskrives af den økonomisk ansvarlige. Det betyder, at det skal være den økonomisk ansvarlige, der logger ind med MitID. Dette gælder også for børn over 15 år, som selv har MitD.

Samtykkeerklæringen kan udfyldes digitalt, og du finder den her

• Du modtager en verifikationsmail. Hvis du ikke verificerer både egen og barnets email, vil I ikke modtage mails fra biblioteket.
  • Barnet kan bruge sit sundhedskort til at låne, men kan også få sit eget lånerkort. For at få et lånerkort, skal du henvende sig til personalet på Herlev Bibliotek eller Biblioteket Kilden. Husk at medbringe barnets og dit eget sundhedskort.

Læs også bibliotekets persondatapolitik