Min fantastiske familie!

22.08.23
Hvordan ser din familie ud? Mød mange slags familier i billedbøgerne

I efteråret og frem til nytår arbejder vi på biblioteket med temaet "Hjem". Gennem aktiviteter for børn og voksne undersøger vi, hvad et hjem er. Måske er det simpelthen bare der, hvor ens familie er? Hvordan ser der ud hjemme hos jer?

Nogle familier har en mor og en far, andre har kun én forælder eller måske to mødre eller to fædre. En familie kan være stor eller lille, og den kan se ud på utallige måder – præcis som puslespilsbrikker, der passer sammen på deres egen måde.

En familie kan se ud på mange måder – hver enkel unik og smuk på sin egen måde. Uanset hvordan din familie ser ud, er den noget helt specielt, fordi den er din!

Lær en masse familier at kende

Hvis I har lyst til at udforske fantastiske historier om forskellige familier, så skal I tage turen til biblioteket. Her kan I lige nu finde en helt særlig samling af billedbøger fra "Det Mangfoldige Børnebibliotek".

Måske finder du en historie om en morfar, som flytter ind med sine børnebørn, eller historien om Pelles piratmødre!

Jeg har her fundet et udvalg af billedbøger frem. Uanset hvilken bog I vælger, vil I opdage, at der er en hel verden af muligheder, når det kommer til familier.

Rigtig god læselyst!