Vil du have mere ud af litteraturen?

Så tal med andre om den!

Litteraturen åbner sig på en ny og større måde, når vi taler med andre om den.

Lige nu har vi én åben læsekreds på biblioteket, og vi mødes næste gang onsdag den 17. april klokken 17.00.

Her skal vi tale om netop Malte Tellerups anmelderroste håndbold-roman "Mestrene" og Luka Holmegaards digtsamling "Havet i munden". De to forfattere har nemlig netop besøgt biblioteket til vores arrangement "Queer ved kysten og i håndboldhallen".

Den 16. maj mødes vi for at tale om ”Blomsterdalen” af Niviaq Korneliussen.

En særlig læsekreds

Læsekredsen er en "Queer læsekreds", hvor vi læser og taler om bøger af, om og med queer personer og tematikker.

Du behøver ikke at vide en masse om litteratur, bare du har lyst til at læse og at dele din oplevelse med andre i en inkluderende læsekreds.

Du behøver heller ikke selv at identificere dig som queer, men det forventes, at du vil være åben, nysgerrig og respektfuld. Vi hjælpes ad med at skabe et trygt rum.

Læs mere om læsekredsen og tilmeld dig næste møde her.