International musikfestival i Herlev

16.06.23
Herlevs årlige mikro-festival for elektronisk musik, Elektroland, er klar igen – denne gang med et helt særligt og ekstra internationalt program med bands fra både England, Sverige og Danmark/Tyskland

Er du til Depeche Mode, Human League, Eurythmics eller OMD? Så byder Herlev Biblioteks 2730 Demoteket den 15. september indenfor til mikro-festivalen Elektroland.

Oplev koncerter, pladesalg, en god kop øl og et møde med ligesindede, som er vilde med syntheseizerbaseret musik med udspring i synthpop og 1980’erne.

Elektroland begyndte i 2015 som en nicheplatform med et spot på mere specielle grupper og genrer inden for elektronisk musik.

Eventet har efterhånden udviklet sig til en bredere begivenhed, som dels tager afsæt i vækstlaget og derigennem giver plads til anderledes, nyt og uprøvet materiale, men også præsenterer mere etablerede bands.

Machinista til Elektroland 2019

Interimistisk og helt professionelt

Flere har fået øjnene op for konceptet, som hvert år præsenterer bands fra København og omegn, men også har grupper med fra lande som Sverige, Finland, Tyskland eller England.

Det hele foregår på en lille fold-ud-scene i biblioteket og lader måske noget tilbage at ønske med hensyn til lys og lyd sammenlignet med professionelle spillesteder, men vinder det ind på stemning, nærvær og originalitet.

De fleste besøgende kommer fra københavnsområdet, men også folk fra hele landet og sågar Sverige og Tyskland dukker også op.

Festivalen har også i det små udviklet sig til et lokalt mødested for musikere og nogle branchefolk indenfor synthpop.

St. Digue til Elektroland 2022

Ekstra internationalt program i år

Årets Elektroland byder på en god musikalsk bredde, der varierer fra melodisk synthpop over stemningsfuld, mørk elektronisk musik til et kropsligt industrial-orienteret udtryk.

Du kan høre Lights Of Euphoria, som er et dansk/tysk synthpop-band. Deres lyd blander melodiske og drivende rytmer til en meget fin cocktail af synth, elektro og future synth-pop.

Du kan også høre svenske Octolab. Deres musik befinder sig i krydsfeltet mellem dark electro og synthpop og byder på en stemningsfuld, kontrastfyldt atmosfære med en kombination af moderne elektronisk lyd og nostalgi.

Eckotrigger fra London spiller også til Elektroland. Det er en elektronisk duo, som bruger en del melodiske elementer fra alternativ rock, som bliver fint mixet med elektropop-lyden.

Læs mere om Elektroland 2023 og hent en af de få billetter, der er tilbage.

Octolab spiller til Elektroland 2023