Ny sæson, nyt program: LYS

Nu kan du se alle vores arrangementer frem til sommer. De kredser dette halvår om temaet LYS

Lys er liv. Det ved vi fra biologien. Men lys er også meget andet – det er håb, det er overgangen fra vinter til forår, det er i vinduerne på et hus et signal
om, at her er nogen hjemme.

Lys er altafgørende for at se hinanden, for at indramme øjeblikke, for at skabe det, vi kalder hygge.

Lys er noget, vi sparer på, fordi elpriserne er høje, eller er det for at passe på miljøet? Hvordan hænger det hele sammen?

I foråret tager vi jer med på lysrejse. Vi inviterer ind i biografens mørke for bedre at se lysets magi, vi lærer jer at bygge en lampe og at spare på
energien, vi holder lysfest for hele familien og inviterer ud i forårssolen.

Se alle vores arrangementer og aktiviteter her.

Kunstneren Maj D. har skabt et lysværk til biblioteket lavet af genbrugsplast, som I har afleveret i løbet af efteråret. Med sit værk sætter hun fokus på bæredygtighed, håb og lys.
Værket kan opleves på biblioteket hele det første halve år af 2023, læs mere om det her.

Vi glæder os til at se jer.