Ny sæson, nyt tema: HJEM

Vores nye program er online med alle aktiviteter og arrangementer for resten af 2023

Ude godt, men hjemme bedst. I denne sæson tager vi fat på det bedste.

Der hvor vi tager hen, når vi har været på arbejde, i skole eller på biblioteket. Eller hvor vi måske er hele dagen. Et sted, langt de fleste af os har, men som vi sjældent ser hos andre – medmindre vi bliver inviteret indenfor.

Hvad er et hjem anno 2023? Er det der, hvor vores seng er, hvor vi kan oplade vores tablets, hvor vi kan lukke en dør? Eller bare der, hvor vores familie er?

Hjemstavn er der, vi kommer fra, men hvad hvis man ikke føler sig hjemme der? Eller velkommen?

De fleste af os flytter af lyst flere gange i løbet af et liv, men nogle mennesker oplever at være tvunget til at forlade hus og hjem for at finde tryghed et helt andet sted i verden.
Måske tryghed er det, der karakteriserer følelsen af hjem?

Alt det og meget mere vil vi gerne undersøge gennem aktiviteter, workshops og udstillinger august-december 2023 på Herlev Bibliotek:

Store forfattere, stor musik, stor historie og en masse for de små

Oplev blandt meget andet forfatterne Glenn Bech og Mads Ananda Lodahl i samtale om at vokse op som homoseksuel i et provinsmiljø, hvor man ikke er velkommen.

Kom på besøg hjemme hos herlevitten Jane og mød forfatter Kamilla Hega Holst, træd ind i et ukrainsk børnehjem gennem dokumentarfilmen "Et hus af splinter", bliv badet i lyde fra hjemmet og bliv klogere på kvinderne i vikingetidens hjem.

Med børnene kan I for eksempel gå på opdagelse i de vilde dyrs hjem, finde det rette kæledyr og rejse ud i verden og hjem igen med musiker Katrine Bille.

Og så har vi selvfølgelig også en lang række faste aktiviteter som lytteklubber og produceraftenerfilmklublæseklub for dig på barselhåndarbejdscaféerslægtsforskning og mandagssalon.

Og barselscaféer, rævetimekreahjørneHop og syngfilm for de mindste og krea i Kilden. for børnene.

Du finder hele programmet for både børn og voksne her.

Velkommen hjem – på biblioteket.